İşe Alımlarda Marka Değerinin Önemi
07.01.2022 16:08

İşe Alım ve Operasyon Direktörü’müz Selen Evin Fast Company dergisinde İşe Alımlarda Marka Değerinin Önemi’ni paylaştı.

Marka değeri geçmişten günümüze kadar tüm sektörlerdeki firmalar için çok önemli olmuştur. Tüketici gözünde marka değerini arttırabilmek için tüm firmalar yatırımlar yapmış, hatta reklamlarla ve yatırımlarını arttırarak büyük rekabetlerde bulunmuşlardır.

Güçlü bir işveren markasına sahip olmak, şirketinizin tanınmasını sağlar ve marka bilinirliğinizi artırır. Yeni mezunlar ve en iyi yetenekler, güçlü ve iyi bir itibara sahip şirketler için çalışmak isterler. Şimdi, dünyanın dört bir yanındaki işe alım liderlerinin % 72' si, işveren markasının işe alma üzerinde önemli bir etkisi olduğunu ve hatta daha da fazlasının işletmenizin başarısı üzerinde önemli bir etkisi olduğunu kabul etmektedir.

Yeni mezunlar veya iş değişikliğinde bulunacak olan çalışanlar genellikle sosyal normları takip ederler ve etraflarındaki çalışanlardan öneriler isteyerek kararlarını bu şekilde vermeye çalışırlar. Üniversite mezunlarının çalışmak isteyeceği en iyi şirketleri listeleyen birçok makale var ve bu şirketler işveren markalarını bu makalelere taşımak ve ön sıralarda yer almak için yoğun çalışmalar içerisine girmekteler. Pazardaki en iyi yetenekleri cezbetme ve elde tutma yeteneği, her kuruluş için anahtardır. Bu nedenle şirketler her zaman çalışanlarına aidiyet duygusu sağlayabilecek çarpıcı bir işveren olmaya çalışmalıdır.

Güçlü bir işveren markasına sahip şirketlerin daha ilgili çalışanları vardır. Çalışanlar, güçlü bir işveren imajına sahip bir şirkette çalışmaktan gurur duyduklarından daha yüksek bir motivasyona sahip olduklarını gözlemliyoruz. Dolayısıyla güçlü bir işveren imajına sahip olmak, işe alımların yanında tüketici gözünde de şirketinizin algısını değiştirecektir.

Hevesli çalışanlara sahip olmak, şirkette büyümenin önemli bir faktörüdür. Çalışanlarınız işleri hakkında tutkuyla konuşabildiklerinde, işlerine de daha fazla çaba sarf ettiklerini görmekteyiz.

İyi bir işveren imajı, dikkatleri şirketinize çekmenize ve işe alım sürecinize yardımcı olacaktır. En iyi yetenekler ve mezunlar şirketinize katılmak ister ve mevcut çalışanlar kalmak ister. İşveren markası, insan kaynakları departmanının da işe alım ve işte tutundurma oranında büyük başarılar sağlamasına katkıda bulunacaktır.

Linkedin araştırmasına göre, zayıf bir işveren markasına sahip şirketler, güçlü bir işveren markasına sahip şirketlere göre işe alım başına maliyete neredeyse iki kat harcama yaptığını bildiriyor. Dahası, bazı şirketler kötü itibarlarını telafi etmek için çalışan ücretlerine daha fazla para harcıyor. Ancak iş arayanların çoğu, olumsuz bir işveren markasına sahip şirketleri tercih etme noktasında isteksiz davrandıkları da yapılan mülakatlarda gözlemlenmektedir.

İşe alımlar tarafından da bakacak olursak, özellikle X kuşağı için üniversite mezuniyeti sonrasında en büyük hedef ismi bilinen ve marka değeri yüksek olan firmalarda işe başlamak ve kariyerlerini yükselerek bu firmalarda devam ettirmek olduğunu uzun yıllar boyunca deneyimledik.

Özellikle markalaşmış firmaların ücret politikalarının yanında yan hak olarak belirlenmiş ek haklar konusunda tatmin edici olması en cazip tarafları olmuştur. Fakat günümüze doğru gelindiği zaman marka değerinin tek başına yeterli olmadığını ve özellikle yeni kuşak ve dijital çağ ile birlikte beklentilerin de çok farklılaştığını gözlemliyoruz.

Özellikle x kuşağında görünen ve işe alımlarda özellikle istenilen firmalarda uzun süre çalışmış olma kriteri yerini yeni kuşakta farklı firmaları deneyimlemiş, kendisine farklı kültürler katmış ve beklentileri bu yönde olan adaylar üzerinde yoğunlaşmakta olduğunu deneyimlemekteyiz.

Firmanın marka değeri ve kendisine katacakları önemli olmakla beraber, 10 yıl öncesine kadar ikinci belki üçüncü öncelikte olan ev -iş yakınlığı, sosyal hayata zaman ayırma, firmanın dijital kaynaklara olan yatırımları, esnek çalışmaya bakış açısı, mesai saatleri ve bu konuya bakış açıları ve İnsan Kaynaklarının gelişime ne kadar önem verdiğinin öne çıkmakta olduğunu deneyimliyoruz.

Dolayısıyla, potansiyel adayların her zaman, özellikle çevrimiçi olarak erişebilecekleri güçlü bir işveren markasına sahip olmak, onların şirketinize potansiyel uyumunu görmelerini sağlayacaktır. Bu nedenle, iş arayanların % 79'unun sosyal medyayı kullanma olasılığı yüksek olduğundan, adayların firmanızla ilgili ön bilgiye erişim noktası olarak işveren markanızı sosyal medya platformlarında oluşturmanız son derece önemlidir.

Günümüzde markalara yetenekli adayları kendilerine çekebilmeleri için çok daha fazla iş düşecektir. Yeni kuşağın beklentilerini de göz önüne alarak kendilerini yenilemeleri ve marka değerlerinin dışında çalışma ortamı açısından da kendilerini güncel tutmaları ve yetenekleri kendilerine çekmeye devam etmeleri gerekmektedir.

Çağımızda pandemi ile birlikte gözle görülebilir derecede hızlanan dijitalleşme ve esnek çalışma modellerine hızla adapte olan şirketler çok daha fazla seçilebilir olacak ve marka değerlerinin yanında çalışanlarına verdikleri önem ve değer de öne çıkarak insan kaynağı yaratma ve devam ettirme konusunda başarılarına başarı katarak devam edeceklerdir.

*Kaynak:London's Employer Branding Agency

Selen Evin
Workforce İnsan Kaynakları – İşe Alım ve Operasyon Direktörü